menuankieta

Jaki rodzaj muzyki najbardziej Ci odpowiada ?

ankieta

Haliszki, Lody

SZKOLNE WYDARZENIA 2017/2018

Jesteś tu: » Strona startowa » SZKOLNE WYDARZENIA 2017/2018

19 października klasa piąta wybrała się na wędrówkę do lasu. Pan leśniczy opowiadał ciekawie o gatunkach drzew, o zagrożeniach w lesie, o odpowiednim zachowaniu w lesie. Dowiedzieliśmy się również jakich grzybów nie należy  zbierać. Dokonywalismy pomiaru obwodu najgrubszych drzew. Nasza wycieczka zakończyła się ogniskiem przygotowanym przez Pana leśnika Tomasza Kuleszę. Bardzo miło spędziliśmy czas podczas wspólnej wyprawy.

Wychowawca klasy
Mariola Buryta.
8. Wędrówka klasy piątej do lasu.
czytaj więcej

5 października br. wyruszyliśmy z klasami drugimi i trzecimi na wycieczkę do Lublina. Tym razem postanowiliśmy zwiedzić skansen- muzeum na wolnym powietrzu, ponieważ byliśmy ciekawi jak dawniej wyglądało życie na wsi, jakie zawody i prace wykonywano. Wchodząc za ogrodzenie poczuliśmy inny klimat. Zobaczyliśmy  drewniane domy, młyn, wiatrak i ludzi jeżdżących furmanką. Poczuliśmy się tak, jakbyśmy przenieśli się do przeszłości. Nasze emocje wzrosły, gdy weszliśmy do wnętrza chałupy. Proste, drewniane meble, krosna, porcelana(która służyła jedynie jako ozdoba) oraz  ubrania wiejskie używane na co dzień, które pokazała nam pani przewodnik, świadczyły o trudnym życiu mieszkańców. Obserwowaliśmy pracę tkacza zajmującego się wytwarzaniem tkanin. Jesteśmy pełni podziwu za cierpliwość i pokorę ludzi, którzy pracowali na krosnach. A czy wiecie, jak robi się podkowy? My już wiemy! Byliśmy w kuźni. Kowal, który w dawnych czasach zajmował się podkuwaniem oraz pielęgnacją końskich kopyt, stał przy rozżarzonym ogniu i wykuwał podkowy. Miał też bardzo dziwne narzędzia, o których nam opowiadał. Na koniec dostaliśmy piękną podkowę. To na szczęście! Później udaliśmy się do powroźnika – to stare rzemiosło wykorzystujące naturalny len oraz konopie do robienia sznurów, powrozów i knotów. Wszyscy z pasją uczyli się kręcić powrozy. Można też było obejrzeć proste maszyny, narzędzia i len, który pochodzi z naszych okolic. Podczas pokazu zrobiliśmy swój powróz. Po skończonych warsztatach udaliśmy się na przedwojenne miasteczko. Zrobiliśmy zakupy w sklepie z pamiątkami oraz kilka zdjęć, a następnie wróciliśmy do szkoły. Czy warto było pojechać? Jestem pewna, że TAK. Uczniowie mogli dowiedzieć się o ginących zawodach, zobaczyć, jak wyglądała ich praca i porównać życie na wsi dawniej do obecnego. Wiem też, że zachęcali rodziców do odwiedzenia Muzeum Wsi Lubelskiej.

Zofia Skiba

7. Wycieczka uczniów do skansenu.
czytaj więcej
  • 6. Spotkanie edukacyjne...

W dniach 9,10 i 12 października 2017 r., w naszej szkole został zorganizowany cykl spotkań dla uczniów z przedstawicielami Policji: Grzegorzem Górecznym  i Tomaszem Chołotą.

Tematyka dla uczniów klas I-VII dotyczyła:

• Bezpiecznej drogi  do szkoły,
  • Bezpieczeństwa  na rowerze,
  • Bezpiecznego poruszanie się po drogach,
  • Właściwego  zachowania przy ataku psa, pozycja bezpieczna,
  • Przypomniano  numery  alarmowe.
  • Zagrożenia płynące z Internetu. Bezpieczne korzystanie z mediów.
  • Prawidłowego zachowanie się podczas spotkań z osobami nieznajomymi.

Uczniowie z zaangażowaniem brali udział w zajęciach i mieli dużo dodatkowych pytań. Wierzymy, że spotkania które odbyły się w naszej szkole będą bardzo dobrym drogowskazem dla naszych uczniów u progu nowego roku szkolnego.

Jesteśmy wdzięczni za poświęcony czas dla naszych  uczniów i mamy nadzieję, że współpraca z Policją we Frampolu dotycząca edukacyjnych spotkań  z naszą młodzieżą będzie kontynuowana w przyszłości.

Szkolny

koordynator ds. bezpieczeństwa

Mariola Buryta

6. Spotkanie edukacyjne...

Dnia 26 września 2017 roku uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Powiatowych zawodach sportowych - biegi sztafetowe na dystansie

dziewczęta 6x600m

chłopcy      6x800m

W kwalifikacjach igrzysk uczniów szkół podstawowych chłopcy zajęli II m-ce i tym samym awansowali do zawodów rejonowych. Dziewczęta zajęły V miejsce na 9 drużyn.

Kolejny wyjazd na zawody rejonowe do Biszczy, odbędzie się 12 października.

Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

5. Sukces sportowców w powiecie
  • 4. Ogólnopolski Konkurs Plastyczny

Uczennica kl. VI  Andżelika Mądry zdobyła III miejsce   w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci i Młodzieży „Obrazki z dawnej wsi – zajęcia wiejskie”, organizowanym  przez Muzeum Okręgowe w Pile . Na konkurs nadesłano 372 prace plastyczne wykonane przez dzieci i młodzież. Zwycięstwo przyniosła Andżelice praca przedstawiająca kobietę przy kołowrotku. Urządzenia tego, używano  do przędzenia. W dawnych czasach było nieodzownym elementem w każdym chłopskim domu. Obecnie zapomniane i nie używane.

Cieszymy się i życzymy Andżelice dalszych sukcesów.